UWAGA! Dołącz do nowej grupy Chełmża - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Kampania społeczna dotycząca zaginięcia dzieci w Chełmży


Trwająca kampania społeczna w całej Polsce ma na celu zwrócenie uwagi na problem zaginięć dzieci i nastolatków. Z danych wynika, że średnio co 4 godziny w Polsce dochodzi do sytuacji, w której dziecko znika. W związku z tym, Fundacja ITAKA wraz z firmą Screen Network zainicjowały akcję, która wykorzystuje ekrany miejskie do informowania o numerze telefonu, pod którym można uzyskać pomoc. Inicjatywa ma na celu nie tylko przekazanie informacji, ale także uświadomienie jak dramatyczna jest sytuacja bliskich osób zaginionych dzieci.

W ramach kampanii tysiące ekranów w przestrzeni miejskiej zostało przekształconych w „dzwoniące telefony”, przyciągających uwagę przechodniów. Ekrany przedstawiają emocjonalne komunikaty, takie jak „Rozżalony tata” czy „Przerażony dziadek”, które pokazują rzeczywiste uczucia osób szukających zaginionych bliskich. Dopiero po chwili na ekranach wyświetlane jest ogłoszenie o trwającym połączeniu dotyczących zaginionego dziecka, co ma na celu dalsze zwiększenie świadomości społecznej na ten temat.

Kampania angażuje system emisji, który na bieżąco informuje o połączeniach podejmowanych na infolinii 116 000. Każde połączenie uruchamia komunikat, który jest wyświetlany w czasie rzeczywistym na ekranach w miastach, co pozwala na dotarcie do większej ilości osób. Kampania obejmuje ponad 100 polskich miast i jest objęta patronatem Rzecznika Praw Dziecka oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Specjalistyczna pomoc, w tym porady prawne i psychologiczne, dostępna jest przez cały czas pod wspomnianym numerem infolinii, który działa od 2009 roku.

Źródło: Policja Chełmża


Oceń: Kampania społeczna dotycząca zaginięcia dzieci w Chełmży

Średnia ocena:4.96 Liczba ocen:22


Zobacz Także